Danijos karalius Frederikas X pirmadienį iškilmingai atidarė pirmąjį būsimo 18 km ilgio tunelio po Baltijos jūra elementą. Šis tunelis sujungs pietinę
Danijos karalius Frederikas X pirmadienį iškilmingai atidarė pirmąjį būsimo 18 km ilgio tunelio po Baltijos jūra elementą. Šis tunelis sujungs pietinę Danijos dalį su šiaurine Vokietijos dalimi, taip prisidėdamas prie ekologiškesnio transporto sektoriaus.
Fehmarnbelt jungtis, planuojama atidaryti 2029 metais, leis kelionę traukiniu sutrumpinti nuo dabartinės 45 minučių keltu iki vos 7 minučių.
Tunelis jungsiąs Riodbiu Danijoje su Putgartenu Vokietijoje, toliau keliais ir geležinkeliais pasieks Vidurio Europą ir Šiaurės šalis.
Fehmarnbelt tunelio pirmasis ruožas paruoštas panardinimui
Frederikas X atidengė lentelę prie įėjimo į pirmąją 217 metrų ilgio tunelio atkarpą, kuri bus panardinta į jūros dugno tranšėją Danijos pusėje dar šiais metais. Jis taip pat įmetė monetą su savo atvaizdu į laiko kapsulę su daiktais, kuriuos padovanojo tunelio statytojai.
Tunelį statanti įmonė „Sund & Baelt“ teigia, kad tai bus ilgiausias povandeninis tunelis pasaulyje, turintis elektrifikuotą traukinių liniją. Automobiliai keturiomis juostomis Baltijos jūrą galės kirsti per 10 minučių, o traukiniai – per 7 minutes.
Statybų eiga ir tunelio konstrukcija
2011 metais buvo nuspręsta, kad jungtis tarp pietinės Danijos Lolando salos ir šiaurinės Vokietijos Fėmarno salos bus įgyvendinta kaip panardinamasis tunelis. Statybos Danijos pusėje prasidėjo 2022 metų liepą, o Vokietijos pusėje – lygiai po metų.
Tunelį sudarys 89 betoniniai elementai, kurie statomi specialioje Roedbyhavn gamykloje Lolando saloje. Gegužės mėnesį buvo išlietas pirmasis elementas.
Projekto kaina ir finansavimas
Šis projektas kainuos 55,1 mlrd. Danijos kronų (4,8 mlrd. eurų), ir bus finansuojamas iš Danijos naudotojų lėšų. Danijos vyriausybė vėliau nustatys tunelio rinkliavos dydį.
Per pastaruosius metus Danija nutiesė kelių ir geležinkelių jungtis su kaimynine Švedija bei tarp dviejų didžiųjų Danijos salų. 2000 metais Eresundo tiltas ir tunelis sujungė Kopenhagą su trečiu pagal dydį Švedijos miestu Malme, o 1998 metais buvo atidaryta kelių jungtis tarp Funen salos ir Zelandijos salos, kur yra Kopenhaga. Traukinių eismas šioje vietoje prasidėjo metais anksčiau.